Met de snelle vooruitgang van technologie ondergaat het marketinglandschap snel veel veranderingen. Als gevolg hiervan kun je nieuwe dingen leren, en de strategieën gebruiken waarmee je al bekend bent. Zo niet? Dan wordt het een uitdaging om relevant te blijven en je doelstellingen te bereiken. Je bent je ervan bewust dat er in de loop van de tijd veel veranderingen plaatsvinden. In het verleden hoefde je alleen maar te weten hoe je massale e-mails kon verzenden om een succesvolle marketeer te zijn. Tegenwoordig moet je een grondig begrip hebben van geautomatiseerde e-mail reeksen. Al je belangrijke trends volgt en gebruikt in je marketing strategie, zul je altijd een relevante marketeer zijn. Daarvoor kun een opleiding volgen bij Nima a opleiding.
Leer visuele advertenties maken
Heb je alle informatie over een product of dienst alleen in tekstvorm? Dit lijkt een behoorlijk saaie manier om iets op de markt te brengen. Als alternatief kun je overstappen op visuele marketing. Visuele inhoud is in de loop van de tijd steeds populairder geworden. Het heeft nu het stadium bereikt waarin de vaardigheden om visuele inhoud te produceren als een fundamentele marketing vaardigheid moet worden beschouwd. Dit soort content moet je immers maken, want veel consumenten vragen tegenwoordig om video's. Op deze manier kun je voldoen aan de verwachtingen van je klanten. Visuele inhoud kan de manier waarop je je marketingboodschappen communiceert verbeteren. Je kunt visuals maken voor je advertenties met behulp van online tools. WIl je blog inhoud publiceren op sociale media? Je kunt beginnen met het maken van foto's. Je kunt ook afbeeldingen maken voor uw marketinginitiatieven op sociale media. Veel online bronnen bieden sjablonen voor de belangrijkste social media platforms, zodat gebruikers afbeeldingen in de voorgestelde formaten kunnen produceren. Wil je een stap verder komen in je carrière? Dan moet je leren hoe je beeldmateriaal kunt maken. Op deze manier wordt het eenvoudiger om met je publiek te communiceren.
Leer native-advertenties maken
Marketeers moeten zich aanpassen naarmate meer internetbezoekers adblockers gebruiken. Een manier om daar doorheen te komen is door native advertising te implementeren. Advertenties die de inhoud van een pagina of website goed nabootsen, worden native ads genoemd. Je kunt ze gebruiken om minder ingrijpende advertenties te maken die je prestaties waarschijnlijk zullen verbeteren. Dit soort advertenties zijn in de loop van de tijd succesvol gebleken in PPC-zoekadvertenties, advertenties op social media en suggesties voor website-inhoud. Uit een onderzoek bleek bijvoorbeeld dat native ads de merk affiniteit met 9% en de koopintentie met 18% verhoogden in vergelijking met banneradvertenties. Deze vorm van adverteren vereist een andere strategie dan typische advertenties vanuit het perspectief van een marketeer. Native advertenties hebben het cruciale kenmerk dat ze zich concentreren op de voordelen van je product of een hoofdkenmerk in plaats van alleen maar promotioneel te zijn. Zodra je deze vaardigheden hebt geleerd, ben je een marketeer die nog meer waarde kan leveren.
Leer advertenties aanpassen
Het volgen van een leiderschap training is net zo belangrijk als het volgen van een marketing cursus. Personalisatie is een paar jaar geleden populair geworden door e-mailmarketing. Personalisatie wordt tegenwoordig veel gebruikt in marketing. De meest opvallende transformatie is van e-mail automatisering naar marketing automatisering. Dit maakt het mogelijk om meer kanalen van je verkooptrechter te personaliseren. Aangezien gebruikers pagina's bekijken op basis van verschillende criteria, is website personalisatie in populariteit toegenomen. Sommige personalisaties worden handmatig gemaakt, terwijl andere worden gedaan door kunstmatige intelligentie. Wil je verder komen in je carriere als digital marketeer? Focus je dan op deze dingen!